• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هر کاری از دستش بر می آمد برای بچه ها انجام میداد

مسئول تدارکات گردان تخریب ، شهید عنایت الله رزاقی

  • کد خبر : 3966
مسئول تدارکات گردان تخریب ، شهید عنایت الله رزاقی

گردان تخریب ، به طورمعمول و براساس سهمیه ای که داشت یک سری وسایل تدارکاتی می گرفت و بین رزمنده ها توزیع می کرد . گاهی پیش می آمد که چند تا از این ها اضافه بیاید ولی بخاطر اینکه به تعداد نبود و نمی توانستند دوباره به همه بدهند ؛ آن ها را کنار […]

گردان تخریب ، به طورمعمول و براساس سهمیه ای که داشت یک سری وسایل تدارکاتی می گرفت و بین رزمنده ها توزیع می کرد . گاهی پیش می آمد که چند تا از این ها اضافه بیاید ولی بخاطر اینکه به تعداد نبود و نمی توانستند دوباره به همه بدهند ؛ آن ها را کنار می گذاشتند و در مراسم هایی که برگزار می شد از آنها استفاده می کردند .

مسئول تدارکات گردان ما ، پیرمردی بود به نام حاج عنایت الله رزاقی . ایشان تاکید داشت که حتما این جیره های اضافه در مراسم ها مورد استفاده قرار بگیرد و به همه برسد.

بعضی وقت ها  بچه های گردان که با مسئول تدارکات شوخی داشتند؛ می گفتند” ما خودمون اینجا جشن فلان گرفتیم … . مثلا میگفتند جشن حضرت زهرا گرفتیم یا مثلا جشن تولد گرفتیم و آتش به اختیار می رفتند و به آن کالاهای اضافه که در واحد تدارکات بود ؛ تک می زدند و مقداری را از چادر بیرون می آوردند .

مسئول تدارکات هم  که همیشه درب های سوله تدارکات را قفل می کرد می گفت : من ماندم چه کسانی و چه جوری می آیند این ها را از این جا برمی دارند می برند ؟

روی درب سوله تدارکات ، یک گلوله ی توپ گذاشته بودند تا هوا رد و بدل شود . برادر محمدرضا جعفری که جثه ی کوچکی داشت ؛ از آن جا رد می شد و داخل می رفت .

شهید عنایت الله رزاقی مدت زیادی در گردان نبود . شاید ، کمتر از سه ماه بود که آمد و شهید شد . یادم هست که به حالات معنوی بچه های گردان غبطه می خورد و علاقه مند بود تا هرطور که از دستش برمیاد ، کاری برای این بچه ها انجام بدهد .

آنروز فهمیدم بین من با شهید زینال حسینی چقدر فاصله است

حاج آقا رزاقی نهایتا در عملیات والفجر ۸‌ در منطقه ام الرصاص شهید شد و تا جایی که من اطلاع دارم ، پیکرش هم تا یک مدتی در آنجا مانده بود .

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3966
  • نویسنده : حاج اسدالله سلیمانی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه