• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در واقع من فقط تاریخ را نقل میکنم

خاطره ای که از تفحص شهدا دارم

  • کد خبر : 5031
خاطره ای که از تفحص شهدا دارم

سال های هزار و سیصد و هفتاد و هفتاد و یک ، دورانی بود که گروه های تفحص تشکیل شده بودند و و کار تفحص راه اندازی شده بود . این زمان را کاملا در خاطر دارم چون یادم هست که من در همان سال به حج تمتع مشرف شده بودم . ما در فکه […]

سال های هزار و سیصد و هفتاد و هفتاد و یک ، دورانی بود که گروه های تفحص تشکیل شده بودند و و کار تفحص راه اندازی شده بود .
این زمان را کاملا در خاطر دارم چون یادم هست که من در همان سال به حج تمتع مشرف شده بودم . ما در فکه کار تفحص را انجام می دادیم .و در گرمای بالای ۵۰ درجه ، به دنبال پیکر شهدا ما می گشتیم . یادم هست که پیکر یکی از شهدایی که در تفحص پیدا کردیم ، کاملا سالم بود . برای من خیلی عجیب بود که پیکر شهید ما در این گرمای بالای ۵۰ درجه ، زیر آن آفتاب سوزان و گرم فکه ، صحیح و سالم است . چهره و فیزیکش نمایان بود ، قمقمه اش به کمرش بود و همه چیز مرتب بود . همه ی آن تجهیراتی که آن روزها مرسوم بود ، همه اش صحیح و سالم بود . در اطرافش ، در آن شرایط ، علف روییده بود و سبز شده بود . حتی یادم هست که وقتی قمقمه آب این شهید بزرگوار را برداشتیم ، دیدیم آب داخل قمقمه خنک بود . به یکی از رفقایی که آنجا حضور داشتند ، از قمقمه آب دادیم .

برای ما این موضوع تبدیل به یک سوال و مسئله شده بود ‌که این پیکر چرا سالم است ؟ این پیکر کجای عالم است ؟ کجای خاک است ؟ کجای این زمین است ؟ آن داستان چی هست ؟ ، این ها موضوعاتی است که من چه آن روز و چه امروز ، دلیلش را نمیدانم ولی به هر جهت ، علی رغم این که به این ادراک نرسیدم ، ولی به واقع من فقط تاریخ را نقل میکنم . یعنی روایت گر این تاریخ هستم .
اگر خیلی ساده بخواهم این موضوع را بیان کنم باید بگویم ، من از این مشاهده بهره نبردم ولی این اتفاق در آن مقطع از زمان رخ داد .

صیغه عهد اخوت با شهید حاج عبدالله نوریان
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=5031
  • نویسنده : حاج حسن نسیمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

19بهمن
مقدمات عملیات ، شش ماه قبل از والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
بچه های اطلاعات آمدند و یک دوربین وصل کردند

مقدمات عملیات ، شش ماه قبل از والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

22آذر
ماجرای سهمیه سفر حج شهید حاج عبدالله نوریان
میخواست سهمیه حج تمتعش را به من بدهد

ماجرای سهمیه سفر حج شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه