• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسئول تدارکات گردان ، شهید حسین کاشانی

فقط شهید حسین کاشانی آمار را دقیق و بروز رد میکرد

  • کد خبر : 3268
فقط شهید حسین کاشانی آمار را دقیق و بروز رد میکرد

ما یک شهیدی داشتیم به نام شهید حسین کاشانی . ایشان در عملیات خیبر مسئول تدارکات بود و نکته خیلی ظریفی را برای بچه ها انجام می داد . بعضی گردان ها وقتی برای تدارکات آمار می دادند حدود ده نفری را اضافه می گفتند . مثلا غذا که می خواستند بگیرند ، اگر بیست […]

ما یک شهیدی داشتیم به نام شهید حسین کاشانی . ایشان در عملیات خیبر مسئول تدارکات بود و نکته خیلی ظریفی را برای بچه ها انجام می داد .

بعضی گردان ها وقتی برای تدارکات آمار می دادند حدود ده نفری را اضافه می گفتند . مثلا غذا که می خواستند بگیرند ، اگر بیست نفر بودند می گفتند سی نفر هستند که کسی گرسنه نماند .

اما شهید حسین کاشانی آمار را دقیق و به روز می داد . اگر در روز پنج نفر از بچه ها به ماموریت اعزام می شدند ، در آن روز آن پنج نفر را از آمار کسر می کرد .

خدا رحمت کند حاج آقای براتی مسئول تدارکات لشگر بود . یک روز رفتیم که جیره جنگی بگیریم ، جیره جنگی شامل تن ماهی و شکلات بود . شهید حسین کاشانی طبق آمار نفراتی که در گردان بودند آمار داد . آن بنده خدایی که جنس ها را تحویل می داد ، هر کس می گفت : شصت نفریم ، خودش ده نفر را کم می کرد و جیره را می داد . جیره ی ما را هم همینطوری حساب کرد .

شهید حسین کاشانی گفت : من آماری که به شما دادم دقیق بود . شما چرا ده تا کم کردید؟ آقای براتی که مسئول تدارکات کل بود گفت : چه کسی سرو صدا می کند ؟ از پشت دیوار بیرون آمد و تا من را دید گفت : بچه های حاج عبدالله هستند ؟!

مرحوم براتی به برادری که جیره ها را تحویل میداد گفت : من کاری با گردان های دیگر ندارم اما بچه های حاج عبدالله هر چیزی که خواستند عین همان را می دهی ! تنها گردانی که آمار را دقیق می دهد گردان تخریب است و دیگر هم نبینم بچه های حاج عبدالله را اینجا معطل کنی .

آخرین توصیه و آخرین جمله ای که از زبان عبدالله شنیده شد
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3268
  • نویسنده : حاج ابراهیم قاسمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه