• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سید محمد فرمانده و حاج مجید معاون گردان شد

شهید سید محمد زینال حسینی فرمانده گردان تخریب شد

  • کد خبر : 3208
شهید سید محمد زینال حسینی فرمانده گردان تخریب شد

زمانی که بنده در منطقه نبودم ، حاج عبدالله نوریان که هم فرمانده گردان مهندسی رزمی را داشت و هم تخریب را می چرخواند ، در عملیات والفجر هشت در سال شصت و چهار به شهادت رسید . آقای فضلی (فرمانده تیپ سیدالشهداء علیه السلام) بعد از اینکه حاج عبدالله  نوریان (فرمانده گردان تخریب ) […]

زمانی که بنده در منطقه نبودم ، حاج عبدالله نوریان که هم فرمانده گردان مهندسی رزمی را داشت و هم تخریب را می چرخواند ، در عملیات والفجر هشت در سال شصت و چهار به شهادت رسید .

آقای فضلی (فرمانده تیپ سیدالشهداء علیه السلام) بعد از اینکه حاج عبدالله  نوریان (فرمانده گردان تخریب ) شهید شده بود ، شهید آقا سید محمد زینال حسینی را به عنوان مسئول تخریب اعلام کرد . حدود پانزده روز بعد ، آقا سید محمد با حاج مجید مطیعیان صحبت کرده بود که ایشان معاون گردان تخریب شوند .

آقا سید محمد به عنوان مشورت یا درد دل از من سوال کرد که من می خواهم ایشان را به عنوان معاون گردان معرفی کنم . شما چی صلاح می دانید؟

من گفتم: از آنجا که حاج مجید مدتی در بین بچه ها نبوده است ، اجازه دهید یک مقدار بیشتر زمان بگذرد . چون بالاخره حاج مجید مطیعیان مدتی اسیر بودند و در گردان نبودند و با روحیه ی بچه ها آشنایی نداشتند . البته این دلیل بر مخالفت من نبود زیرا ایشان جانباز بود و اسارت داشتند و فرد مقدسی بودند . با این حال شهید سید محمد ، ایشان را به عنوان معاون اعلام کردند.

تقریبا بلافاصله بعد از این که شهید سید محمد زینال حسینی فرمانده گردان شدند و حاج مجید مطیعیان معاون گردان شدند ، عملیات سید الشهداء علیه السلام پیش آمد .

ماموریت پاکسازی میدان مین در منطقه پنجوین
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3208
  • نویسنده : حاج ابراهیم قاسمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه