• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
منطقه عملیاتی والفجر یک

خبرنگاری که در خط مقدم به شهادت رسید

  • کد خبر : 3284
خبرنگاری که در خط مقدم به شهادت رسید

زمان عملیات والفجر یک شد و مقر گردان تخریب باز هم در منطقه چنانه بود . خدا رحمت کند یک شهید داشتیم به نام شهید علی درویش که با شهید شاه حسینی در والفجر یک شهید شدند. آنجا من هم زخمی شدم ، ترکش به پایم خورد و به عقب آمدم ، بعداً متوجه شدم […]

زمان عملیات والفجر یک شد و مقر گردان تخریب باز هم در منطقه چنانه بود . خدا رحمت کند یک شهید داشتیم به نام شهید علی درویش که با شهید شاه حسینی در والفجر یک شهید شدند. آنجا من هم زخمی شدم ، ترکش به پایم خورد و به عقب آمدم ، بعداً متوجه شدم که دوستانم به شهادت رسیدند .

یک فرمانده گردانی بود به نام آقای رضایی که فرمانده گردان هُجر بود . نمی دانم زنده است یا نه ، خبری از ایشان ندارم . فروردین ماه سال 62 ، بعد از عملیات والفجر یک بدنش پر از ترکش شده بود و جا به جا شدن برایش سخت بود . فرمانده ما ، شهید حاج عبدالله نوریان به من گفت : برو پیش ایشان برای جابه جایی کمکش کن . من ایشان را به خط رساندم . منطقه ی والفجر یک رمل بود و جوری نبود که پشت خاک ریز بتوانند پناهگاه داشته باشند . حداکثر جایی که می شد خود را مخفی نگهدارند یک چاله نیم متری بود که رمل را میکندند و خود را مخفی می کردند .

یک خبرنگار برای فیلم برداری در خط آمده بود . آقای رضایی که فرمانده گردان هُجر بود به خبرنگار گفت : شما برای چی به اینجا آمدی ؟ دوربین شما خیلی ارزش دارد!

خبرنگار گفت : بچه های مردم که این جا کشته می شوند ارزش ندارند ؟ شما ارزش ندارید که این جا هستید؟

همینطور که داشتند صحبت می کردند ، یک گلوله تانک مستقیم آمد و خورد به خبرنگار ، و ایشان را از دست دادیم و خودش و دوربینش محو شدند . حتی یک تیکه گوشت هم از ایشان ندیدیم . در همان هنگام هم یک ترکش به من خورد . من را برای اورژانس بردند و ما عقب آمدیم . در اورژانس فهمیدم که شهید شاه حسینی و شهید درویش به رحمت خدا رفته اند .

مسئول حمام ، شهید سلطانعلی معصومی
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3284
  • نویسنده : حاج ابراهیم قاسمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه