• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وقتی شهید حاج عبدالله نوریان شیمیایی شده بود

با این ترفند حاج عبدالله را به نقاهتگاه تختی فرستادیم

  • کد خبر : 3272
با این ترفند حاج عبدالله را به نقاهتگاه تختی فرستادیم

شهید حاج عبدالله نوریان و شهید سید محمد زینال حسینی و سمنانی و سید ناصر در عملیات خیبر شیمیایی شده بودند . اولین باری بود که از شیمیایی استفاده می شد و  افراد خیلی وحشت داشتند زیرا نمی دانستند آلودگی اش چطور است . اطلاعاتی در موردش نداشتند که واگیر دارد یا ندارد . منطقه […]

شهید حاج عبدالله نوریان و شهید سید محمد زینال حسینی و سمنانی و سید ناصر در عملیات خیبر شیمیایی شده بودند . اولین باری بود که از شیمیایی استفاده می شد و  افراد خیلی وحشت داشتند زیرا نمی دانستند آلودگی اش چطور است . اطلاعاتی در موردش نداشتند که واگیر دارد یا ندارد . منطقه ای بود به نان جفیر که آنجا اورژانس صحرایی خیلی بزرگی زده بودند ، برای افرادی که مجروح می شدند . یک حمام صحرایی هم زده بودند برای افرادی که  شیمیایی می شدند .

حمام به این صورت بود که هر کس زیر دوش میرفت لباس هایش را در می آوردند و در کروه می سوزاندند ، از آنطرف که از کانکس بیرون می آمدند لباس بیمارستان تنشان بود ، سوار ماشین بیمارستان می کردند و به بیمارستان منتقل میکردند . حالا گاهی اتوبوس بود و گاهی آمبولانس بود .

این چند نفر به حدی مصدومیتشان شدید بود که اسهال خونی گرفته بودند.  هر چه که ما می گفتیم به دکتر برویم زیر بار نمی رفتند . به بهانه ی اینکه حمام این کار را انجام می دهد آنها را به آنجا کشاندیم و وسایل مهم شان را برداشتند . از آن طرف که آمدند لباس نداشتند ، هر چه که حاج عبدالله صدا زد و گفت به من لباس بده ؛ گفتم اصلا از این خبرها نیست باید بروی به بیمارستان . به این بهانه به اجبار دو هفته بردنشان به نقاهت گاه تختی در اهواز و برای درمان نگه شان داشتند .

در این مقطع که حاج عبدالله در نقاهت گاه بود . در گردان هم اگر خبری بود من به ایشان اطلاع می دادم و اگر دستوری می داد به بچه ها پیغام می دادم .

برای عبور از سیم خاردار دشمن باید از سیم خاردار نفس عبور کرد
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3272
  • نویسنده : حاج ابراهیم قاسمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه