• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
توی رمپ بود و همش باید توی رمپ کار میکردیم

عملیات والفجر مقدماتی به روایت حاج محمد غلامعلی

  • کد خبر : 3367
عملیات والفجر مقدماتی به روایت حاج محمد غلامعلی

عملیات والفجر مقدماتی عملیات خیلی سختی بود . توی رمپ بود و همش باید توی رمپ کار میکردیم . نیروها خیلی زود آماده میشدن و زمان زیادی برای آمادگی نداشتن . ساعت ها پیاده روی داشت و موانعی که درست کرده بودن ، خیلی موانعی سختی بود . اولین باری بود که عراق موانعی با […]

عملیات والفجر مقدماتی عملیات خیلی سختی بود . توی رمپ بود و همش باید توی رمپ کار میکردیم . نیروها خیلی زود آماده میشدن و زمان زیادی برای آمادگی نداشتن . ساعت ها پیاده روی داشت و موانعی که درست کرده بودن ، خیلی موانعی سختی بود . اولین باری بود که عراق موانعی با این تراکم گذاشته بود .

طول میدون مین ها زیاد بود ، طول سیم خاردارها زیاد بود و در کل این بار خیلی سخت کار کرده بودن . با این حساب بچه ها به آمادگی خیلی زیادی احتیاج داشتن . حتی مثلاً یه راه پیمایی داشتیم با تجهیزات کامل توی رمپ که خیلی سخت بود . تا مچ پا میرفتیم توی رمپ ، پامونو که با سختی در میوردیم باید پای دیگه رو با همین سختی میگذاشتیم توی رمپ تا یک قدم برداریم .

حتی یادمه که یه جا گم شدیم که تا راه رو پیدا کردیم و رسیدیم نزدیک به ساعت های غروب شد . اصلاً اینقدر رفته بودیم توی دل کویر که پیدا کردن راه خیلی سخت شده بود . از نقطه رهایی تا خط مقدم هیچ نیرویی راه رو گم نمیکرد بخاطر اینکه رزمنده های دیگه بخاطر سختی راه ، کلاه هاشون و بعضا کوله پشتی هاشون رو توی راه انداخته بودن .

یه چیزهایی داشتیم به اسم اژدربنگال که مینداختیم توی میدون مین و منفجر میشد و مین ها رو منفجر میکرد . تی ان تی هم وزن سنگینی داشت . توی کوله ی رزمنده ها تعدادی اژدر بنگال و تی ان تی گذاشته بودن . یک خاطره هم از بچه های لشگر 31 عاشورا که وقتی بهشون گفته بودن اژدربنگال ها رو تحویل بدید ، گفته بودن لوله ها رو توی راه انداختیم و نیاوردیم .

از شهادت شهید پیام شریفی تا مخابره خبر شهادت من

میخوام بگم اینقدر سخت بود … . البته لشگر سیدالشهداء ع در این عملیات وارد عمل نشد و قبل از شروع عملیات دستور لغو عملیات صادر شد .

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3367
  • نویسنده : حاج محمد غلامعلی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه