• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
عاقبت افراط و تفریط

سرنوشت مردی که یقه ی پیراهن بسیجی اش را برش زده بود

  • کد خبر : 3884
سرنوشت مردی که یقه ی پیراهن بسیجی اش را برش زده بود

یکی از خاطراتی که در ذهنم هست ، مربوط به یک بنده ی خدایی میشود که موهایش را غالباً می تراشید و یک جای مهری هم در پیشانی اش بود . یقه ی پیراهن بسیجی اش را با قیچی برش زده بود و مثل یقه ی دیپلمات و آخوندی در آورده بود . پیراهنش را […]

یکی از خاطراتی که در ذهنم هست ، مربوط به یک بنده ی خدایی میشود که موهایش را غالباً می تراشید و یک جای مهری هم در پیشانی اش بود . یقه ی پیراهن بسیجی اش را با قیچی برش زده بود و مثل یقه ی دیپلمات و آخوندی در آورده بود . پیراهنش را روی شلوارش می انداخت و تسبیح بلندی در دستش بود . بند پوتینش را نمی بست و خیلی هم به قول ما شلخته بود . من یک بار به ایشان گفتم که : عزیز ! چرا شما این تیپی می گردید؟ بالاخره شما نظامی هستید و باید لباست را مرتب و منظم کنید . برگشت به من می گفت که : عمو حسن! این کارهایی که شما می گویید را اگر من انجام بدهم ، برایم عُجب و و غرور می آورد . من نمی خواهم این کارها را انجام بدهم که آن فروتنی و تواضع ام را پررنگ کنم و شیطان در جلد من نرود .

ما آن زمان خیلی نمی فهمیدیم که این حرف ها چقدر درست و چقدر غلط است . به آن مرتبه نرسیده بودیم که این مسائل را بتوانیم ارزیابی کنیم اما این بنده ی خدا ، این شرایط را پشت سر گذاشت .

جنگ تمام شد و ایشان وارد عرصه ی کار اجتماعی در محیط ها و تشکلات دانشجویی شدند . ایشان اولین کسی بود که شعار امام خامنه ای را ، مطرح کردند و مدتی متولی دفتر تحکیم وحدت شد . امروز اما در دامن انگلیس هست .

این فرد کسی جز آقای حشمت الله طبرزدی نبود . اگر امروز من نامش را بردم ، و برفرض این که اخلاق را مراعات نکردم ، به  این دلیل است که واقعا ایشان شهره پیدا کرده است و برای اظهار کردن نام ایشان منعی ندیدم . این هم بخشی از واقعیت های آن روز بود که ما در تخریب با این پدیده و با این فرد مواجه شدیم . در مجموعه ی تخریب هم آدم هایی بودند که افراط یا بعضاً تفریط می کردند .

اعزام مجدد به گردان تخریب
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3884
  • نویسنده : حاج حسن نسیمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه