• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عاقبت افراط و تفریط

سرنوشت مردی که یقه ی پیراهن بسیجی اش را برش زده بود

  • کد خبر : 3884
سرنوشت مردی که یقه ی پیراهن بسیجی اش را برش زده بود

یکی از خاطراتی که در ذهنم هست ، مربوط به یک بنده ی خدایی میشود که موهایش را غالباً می تراشید و یک جای مهری هم در پیشانی اش بود . یقه ی پیراهن بسیجی اش را با قیچی برش زده بود و مثل یقه ی دیپلمات و آخوندی در آورده بود . پیراهنش را […]

یکی از خاطراتی که در ذهنم هست ، مربوط به یک بنده ی خدایی میشود که موهایش را غالباً می تراشید و یک جای مهری هم در پیشانی اش بود . یقه ی پیراهن بسیجی اش را با قیچی برش زده بود و مثل یقه ی دیپلمات و آخوندی در آورده بود . پیراهنش را روی شلوارش می انداخت و تسبیح بلندی در دستش بود . بند پوتینش را نمی بست و خیلی هم به قول ما شلخته بود . من یک بار به ایشان گفتم که : عزیز ! چرا شما این تیپی می گردید؟ بالاخره شما نظامی هستید و باید لباست را مرتب و منظم کنید . برگشت به من می گفت که : عمو حسن! این کارهایی که شما می گویید را اگر من انجام بدهم ، برایم عُجب و و غرور می آورد . من نمی خواهم این کارها را انجام بدهم که آن فروتنی و تواضع ام را پررنگ کنم و شیطان در جلد من نرود .

ما آن زمان خیلی نمی فهمیدیم که این حرف ها چقدر درست و چقدر غلط است . به آن مرتبه نرسیده بودیم که این مسائل را بتوانیم ارزیابی کنیم اما این بنده ی خدا ، این شرایط را پشت سر گذاشت .

جنگ تمام شد و ایشان وارد عرصه ی کار اجتماعی در محیط ها و تشکلات دانشجویی شدند . ایشان اولین کسی بود که شعار امام خامنه ای را ، مطرح کردند و مدتی متولی دفتر تحکیم وحدت شد . امروز اما در دامن انگلیس هست .

این فرد کسی جز آقای حشمت الله طبرزدی نبود . اگر امروز من نامش را بردم ، و برفرض این که اخلاق را مراعات نکردم ، به  این دلیل است که واقعا ایشان شهره پیدا کرده است و برای اظهار کردن نام ایشان منعی ندیدم . این هم بخشی از واقعیت های آن روز بود که ما در تخریب با این پدیده و با این فرد مواجه شدیم . در مجموعه ی تخریب هم آدم هایی بودند که افراط یا بعضاً تفریط می کردند .

چند خاطره از موقعیت چنانه به روایت حاج علی بهجانی
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3884
  • نویسنده : حاج حسن نسیمی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه