• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
روح بزرگ مومن عصیان نمیپذیرد

تیر به پهلوی مصطفی خورده بود اما بجای ناله میگفت یا فاطمه الزهراء س

  • کد خبر : 4078
تیر به پهلوی مصطفی خورده بود اما بجای ناله میگفت یا فاطمه الزهراء س

شهید مصطفی مبینی در عملیات بدر شهید شد . می گفتند شهید مبینی یکی از شهدایی بود که بسیار بچه ی آرامی بود و دائم ذکر می گفت . در گردان چنین افرادی داشتیم و یکی از کسانی که دائم الذکر بودند ایشان بود . یک شعری هم داشت که همیشه می خواند و ما […]

شهید مصطفی مبینی در عملیات بدر شهید شد . می گفتند شهید مبینی یکی از شهدایی بود که بسیار بچه ی آرامی بود و دائم ذکر می گفت . در گردان چنین افرادی داشتیم و یکی از کسانی که دائم الذکر بودند ایشان بود . یک شعری هم داشت که همیشه می خواند و ما در صبح گاه می خواندیم:
روح بزرگ مؤمن عصیان نمی پذیرد
آری طلای خالص نقصان نمی پذیرد

همیشه ایشان این ابیات را می خواند و بقیه گردان هم تکرار می کردیم . من میدانم که واقعا ایشان به این موضوع اعتقاد داشت . من یادم هست بعضی از بچه ها عملیات بدر داشتند می رفتند و شهید مبینی هم مأمور شده بود . در عملیات بدر ، یک ترکش به پهلوی شهید مبینی می خورد . شهید مبینی دستش را می گیرد روی زخم و اعلام نمی کند که زخمی شده است . درست چند دقیقه قبل از شهید مبینی یک سربازی تیر می خورد و خیلی سرو صدا می کند . بچه ها به سرباز مجروح می گویند که سروصدا نکن چون با این کار عملیات لو می رود .

بعد از یک مسافتی که می روند ، می بینند شهید مبینی افتاد روی زمین . نگاه می کنند و می بینند پهلوی شهید مبینی ترکش خورده و ایشان دستش را روی پهلویش گذاشته و ذکر یا فاطمه الزهرا می گوید .

خب ترکش خوردن خیلی درد دارد و وقتی خون از بدن انسان خارج می شود ، بدن همراه با درد ، کم کم شروع به سست شدن می کند ولی ایشان آنقدر روح معنویشان بالا بود که اعلام نمی کنند که من مجروح شدم و همان جا می افتند . ما در برخوردی که با شهید مبینی داشتیم می دیدیم دائم ذکر یا فاطمه الزهرا می گوید . شاید بی ارتباط نباشد با این که نهایتا هم واقعا شبیه خانم فاطمه الزهرا مجروح شدند و شهید شدند . این صبر و معنویت یکی از خصیصه هایی بود که از شهید مبینی به یادمان مانده است . بعد از شهادت شهید مبینی هم دائما این شعری که ایشان می خواند را در گردان تکرار می کردیم .

تبانی شهید علی پیکاری ، شهید سید محمد زینال حسینی و علی شکاری
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=4078
  • نویسنده : حاج حبیب فرخی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه