• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
روح بزرگ مومن عصیان نمیپذیرد

تیر به پهلوی مصطفی خورده بود اما بجای ناله میگفت یا فاطمه الزهراء س

  • کد خبر : 4078
تیر به پهلوی مصطفی خورده بود اما بجای ناله میگفت یا فاطمه الزهراء س

شهید مصطفی مبینی در عملیات بدر شهید شد . می گفتند شهید مبینی یکی از شهدایی بود که بسیار بچه ی آرامی بود و دائم ذکر می گفت . در گردان چنین افرادی داشتیم و یکی از کسانی که دائم الذکر بودند ایشان بود . یک شعری هم داشت که همیشه می خواند و ما […]

شهید مصطفی مبینی در عملیات بدر شهید شد . می گفتند شهید مبینی یکی از شهدایی بود که بسیار بچه ی آرامی بود و دائم ذکر می گفت . در گردان چنین افرادی داشتیم و یکی از کسانی که دائم الذکر بودند ایشان بود . یک شعری هم داشت که همیشه می خواند و ما در صبح گاه می خواندیم:
روح بزرگ مؤمن عصیان نمی پذیرد
آری طلای خالص نقصان نمی پذیرد

همیشه ایشان این ابیات را می خواند و بقیه گردان هم تکرار می کردیم . من میدانم که واقعا ایشان به این موضوع اعتقاد داشت . من یادم هست بعضی از بچه ها عملیات بدر داشتند می رفتند و شهید مبینی هم مأمور شده بود . در عملیات بدر ، یک ترکش به پهلوی شهید مبینی می خورد . شهید مبینی دستش را می گیرد روی زخم و اعلام نمی کند که زخمی شده است . درست چند دقیقه قبل از شهید مبینی یک سربازی تیر می خورد و خیلی سرو صدا می کند . بچه ها به سرباز مجروح می گویند که سروصدا نکن چون با این کار عملیات لو می رود .

بعد از یک مسافتی که می روند ، می بینند شهید مبینی افتاد روی زمین . نگاه می کنند و می بینند پهلوی شهید مبینی ترکش خورده و ایشان دستش را روی پهلویش گذاشته و ذکر یا فاطمه الزهرا می گوید .

خب ترکش خوردن خیلی درد دارد و وقتی خون از بدن انسان خارج می شود ، بدن همراه با درد ، کم کم شروع به سست شدن می کند ولی ایشان آنقدر روح معنویشان بالا بود که اعلام نمی کنند که من مجروح شدم و همان جا می افتند . ما در برخوردی که با شهید مبینی داشتیم می دیدیم دائم ذکر یا فاطمه الزهرا می گوید . شاید بی ارتباط نباشد با این که نهایتا هم واقعا شبیه خانم فاطمه الزهرا مجروح شدند و شهید شدند . این صبر و معنویت یکی از خصیصه هایی بود که از شهید مبینی به یادمان مانده است . بعد از شهادت شهید مبینی هم دائما این شعری که ایشان می خواند را در گردان تکرار می کردیم .

این حاجیه کیه که این جاست؟ سواد هم داره ؟
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=4078
  • نویسنده : حاج حبیب فرخی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه