• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اگر من کنارتان باشم کسی شهید نمیشود …

  • کد خبر : 3548
اگر من کنارتان باشم کسی شهید نمیشود …

شهید حاج رسول فیروزبخت بسیار انسان شوخ طبعی بود . یک خاطره ای که من از ایشان یادم هست و قشنگ در ذهنم مانده مربوط به چند روز قبل از اعزام به منطقه سردشت و شهادت ایشان است . بعد از این که ایشان شهید شدند ، این خاطره را برای خودم مرور می کردم […]

شهید حاج رسول فیروزبخت بسیار انسان شوخ طبعی بود . یک خاطره ای که من از ایشان یادم هست و قشنگ در ذهنم مانده مربوط به چند روز قبل از اعزام به منطقه سردشت و شهادت ایشان است . بعد از این که ایشان شهید شدند ، این خاطره را برای خودم مرور می کردم و به همین دلیل خیلی خوب یادم مانده است . شهید فیروزبخت داشت تعریف می کرد و میگفت که اگر من همه را هم شهید کنم ، خودم قِصِر در میروم و جزو آدم های خوش شانس هستم . امکان ندارد برای من اتفاق بیوفتد . می گفت جایی بودیم ، یک کانکسی در زیر خاک بود که فقط یک لوله برای جا به جایی هوا ، از این کانکس به بیرون داده بودیم . بچه هایی که در کانکس بودند می گفتند ما بدشانسیم . اگر قرار باشد اتفاقی هم بیوفتد ، از این لوله خمپاره می آید داخل کانکس . من می گفتم : نه! اگر من در کانکس باشم خمپاره نمی آید .

بعد خودش می خندید و می گفت نمیدونم چه اتفاقی افتاد که از کانکس اومدم بیرون .تا بیرون آمدم و خواستم مجددا به داخل کانکس برگردم ، یک خمپاره آمده بود و دقیقا از همان لوله رفته بود داخل کانکس . هر پنج نفری که آنجا بودند متاسفانه همانجا شهید شده بودند .

حاج رسول این خاطره را تعریف میکرد و می گفت خلاصه حواستان به من باشد …

اگر لازم شد من میدوم توی میدون مین ، شماها با فاصله دنبالم بیاین
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3548
  • نویسنده : حاج فیاض قائد
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه