• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امروز استقلال‌ و عزت‌ ايران‌ رهين‌ آن‌ مجاهدتها است‌

پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز ايثار و شهادت

  • کد خبر : 755
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز ايثار و شهادت
هيچ‌ ملتي‌ و كشوري‌ بدون‌ مجاهدت‌ بهترين‌ فرزندانش‌ نتوانسته‌ است‌ از شر سلطه‌ي‌ بيگانگان‌ كه‌ زشت‌ترين‌ خفت‌ و خواري‌ براي‌ يك‌ ملت‌ است‌، خود را نجات‌ دهد. امروز هم‌ مجاهدت‌ جوانان‌ و برگزيدگان‌ در ميدانهاي‌ ديگر لازم‌ است‌

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
سلامي‌ بر آمده‌ از اعماق‌ جان‌ و درودي‌ بلطافت‌ روح‌ فرشتگان‌ بر ارواح‌ مطهر شهيداني‌ كه‌ رضاي‌ خدا و اجابت‌ دعوت‌ بنده‌ي‌ برگزيده‌اش‌ و دفاع‌ از ميهن‌ اسلامي‌ و كيان‌ حكومت‌ قرآني‌ را بر زندگي‌ و لذت‌ دو روزه‌ي‌ دنيا ترجيح‌ دادند و جان‌ بركف‌، به‌ ميدان‌ مجاهدت‌ روانه‌ شدند و سر از پا نشناخته‌، در راه‌ جهاد مقدس‌ به‌ بهشت‌ شهادت‌ پاي‌ نهادند و سعادت‌ ابدي‌ را به‌ چنگ‌ آوردند.
امروز استقلال‌ و عزت‌ ايران‌ رهين‌ آن‌ مجاهدتها است‌، پس‌ ياد اين‌ عزيزان‌ بايد همواره‌ سولوحه‌ همه‌ي‌ افتخارات‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ثبت‌ و ضبط باشد.
هيچ‌ ملتي‌ و كشوري‌ بدون‌ مجاهدت‌ بهترين‌ فرزندانش‌ نتوانسته‌ است‌ از شر سلطه‌ي‌ بيگانگان‌ كه‌ زشت‌ترين‌ خفت‌ و خواري‌ براي‌ يك‌ ملت‌ است‌، خود را نجات‌ دهد. امروز هم‌ مجاهدت‌ جوانان‌ و برگزيدگان‌ در ميدانهاي‌ ديگر لازم‌ است‌: ميدان‌ سازندگي‌، ميدان‌ آگاهي‌ از كيد دشمنان‌، ميدان‌ تلاش‌ براي‌ خودسازي‌ علمي‌ و اخلاقي‌، ميدان‌ ايجاد اميد در مردم‌ و مبارزه‌ با ديو يأس‌، ميدان‌ مبارزه‌ با تبليغات‌ دشمنان‌ مستكبر، ميدان‌ وحدت‌ و همكاري‌ و همبستگي‌ ملي‌.
پدران‌ و مادران‌ و همسران‌ و ديگر بستگان‌ شهداي‌ عزيز، نيز داراي‌ پاداشي‌ بزرگ‌اند اين‌ پاداش‌ صبر و استقامت‌ آنها است‌ و پاداش‌ قبول‌ مصيبت‌ در راه‌ خدا. تلاش‌ و مجاهدت‌ آنان‌ نيز بايد صرف‌ آن‌ شود كه‌ اين‌ پاداش‌ بزرگ‌ را براي‌ خود حفظ كنند.
اميد است‌ همه‌ي‌ ملت‌ ايران‌ براستي‌ قدردان‌ شهيدان‌ و خاندانهاي‌ معظم‌ آنان‌ باشند و رضاي‌ الهي‌ و حمايت‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌ الاعظم‌ عليه‌ آلاف‌ السلام‌ و ارواحنا فداه‌ را بدينوسيله‌ جلب‌ كنند.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمه‌الله‌
سيدعلي‌ خامنه‌اي‌ ۱۴/۱۱/۷۲

دعای خیر امیر المومنین علیه السلام برای هاشم ین عتبه
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=755
  • نویسنده : امام خامنه ای
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب

برچسب ها

خاطرات مشابه

ثبت دیدگاه