• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
الطاف الهی به شهید نوریان

ویژگی های فرماندهی شهید حاج عبدالله نوریان به روایت حاج اسدالله سلیمانی

  • کد خبر : 3974
ویژگی های فرماندهی شهید حاج عبدالله نوریان به روایت حاج اسدالله سلیمانی

من فکر میکنم ویژگی های منحصر بفردی که شهید حاج عبدالله نوریان داشت ، بیشتر لطف الهی به ایشان بود به خاطر اخلاصی که داشت . به نظرم نمی شود بعضی از آن ها را به پای علم یا تجربه او گذاشت چون آن زمان ،شرایط و سن و سال ایشان با خیلی های دیگر […]

من فکر میکنم ویژگی های منحصر بفردی که شهید حاج عبدالله نوریان داشت ، بیشتر لطف الهی به ایشان بود به خاطر اخلاصی که داشت . به نظرم نمی شود بعضی از آن ها را به پای علم یا تجربه او گذاشت چون آن زمان ،شرایط و سن و سال ایشان با خیلی های دیگر یکسان بود . اما او درکارهایش اخلاصی داشت که در کمتر کسی دیده می شد . مثلاً هیچ وقت حرفی را نمی زد که خودش به آن عمل نکند . در انجام کارهایی که به ایشان سپرده می شد خیلی دقیق و دلسوزانه عمل میکرد .

شهید حاج عبدالله نوریان در ریزترین جزییات مانور دقت می کرد ؛ در انتخاب مین ، شعاع انفجار ، فاصله مین ها از مسیر عبور نیروهای آموزشی و حتی نوع اسلحه ای که در مانور استفاده می شد بسیار دقت داشت ؛ در تنظیم اسلحه دقت می کرد که آن خشونت شب عملیات را به نیروها القا کند تا رزمنده به طور جدی محیط جنگی و خطراتش را درک کند اما در عین حال حواسش بود برای هیچ کدام از رزمنده ها در زمان آموزش اتفاقی نیوفتد .

این نوع دقت را در مصرف اموال بیت المال هم داشت . مثلاً ما در زاغه انواع مین ها را داشتیم . از بعضی مین ها ، دو سه تا و ازبعضی دیگر تعداد زیادی وجود داشت . بدستور حاج عبدالله هیچ کس حق نداشت از آن مینی که تعداد کمتری موجود بود ، در آموزش ها استفاده و منفجرش کند . حاج عبدالله می گفت ” شما برو با این مین آموزش های لازم را بده ولی برای انفجار از یک مین دیگر استفاده کن ”   ایشان دقتش فقط در جزئیات مسائل ، در یک بعد نظامی نبود . حتی به پنچری ماشین ، روغن، بنزین، سرعت ماشین و همه این ها هم دقت می کرد .

ماجرای محکومیت قضایی برای شهید پیام پوررازقی
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3974
  • نویسنده : حاج اسدالله سلیمانی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه