• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به روایت رزمنده دفاع مقدس ، حاج عبادالله قنبری

سومین فرمانده گردان تخریب لشگر سیدالشهدا ع ، حاج مجید مطیعیان

  • کد خبر : 5051
سومین فرمانده گردان تخریب لشگر سیدالشهدا ع ، حاج مجید مطیعیان

حاج مجید مطیعیان (آزاده و استراتژیست) فارغ از جلوه تعبدی ، حاج مجید تفکر و عیار مخصوص خودشان را داشتند، بسیار دقیق و نکته‌سنج، تحلیلگر، آینده‌پژوه و برنامه دار بود، نمی‌دانم ایشان این خصوصیات پس از دوره اسارت تحصیل‌کرده بودند یا اکتسابی بود، به نظرم امروز هم همین ویژگی‌ها را با بلوغ عمیق‌تری دارند، در […]

حاج مجید مطیعیان (آزاده و استراتژیست)

فارغ از جلوه تعبدی ، حاج مجید تفکر و عیار مخصوص خودشان را داشتند، بسیار دقیق و نکته‌سنج، تحلیلگر، آینده‌پژوه و برنامه دار بود، نمی‌دانم ایشان این خصوصیات پس از دوره اسارت تحصیل‌کرده بودند یا اکتسابی بود، به نظرم امروز هم همین ویژگی‌ها را با بلوغ عمیق‌تری دارند، در خصوص استقرار تشکیلات و تفکیک مسئولیت‌ها و مسئولیت‌پذیری دغدغه جدی داشتند، نسبت به کار تشکیلاتی و مسائل آموزشی بسیار مقید بودند. ایده‌های خوبی هم داشتند. یادم است یکی از پیشنهادهای ایشان در آن روزها تشکیل کارگروهی از برادران گردان تخریب با ویژگی‌ها خاص بود که مأموریت آنان در ایام غیرعملی‌ات تحقیقات و بررسی مواد ناریه و احراز ایده‌های جدیدی بود که کاربرد اجرایی در عملیات داشته باشد، بود. شاید این مهم اولین بار بود که در گردان تخریب به وجود آمد یا حداقل من ندیدم. این کارگروه نتایج و دستاوردهای مقبولی هم با توجه به امکانات موجود تحصیل نمودند تا آنجایی که حقیر گاهاً متوجه زحمات آنان می‌شدم. این کار در زمان خودش اتفاق خوب و دوراندیشی خردمندانه‌ای بود و اگر آن عزیزان حفظ می‌شدند و موردحمایت قرار می‌گرفتند قطعاً در بخش تجهیزات مربوط به حوزه مأموریت تخریب امروز می‌توانستیم جزء برتر ین‌ها و مدعیان جدی در صنایع نظامی در دنیا باشیم، آن برادران آدم‌های خوش‌ذوق، علاقه‌مند، صبور، منظم، بسیار امین و مؤثر بودند و خوب انتخاب‌شده بودند. (چون از دوستان کسب تکلیف نکرده‌ام اجازه بفرمایید اسم نبرم)

یادم هست در همان ایام حاج مجید مطیعیان مکتوبات و دایره المعارف خاص خودشان را داشتند. اگر اشتباه نکنم یکی از کارهایی که پیشنهاد حاج مجید شروع شد و مثل همین کارهایی بود که امروز شما پیگیری می‌فرمایید ثبت وقایع از منظر رزمندگان بود که بعضاً ضبط‌صوتی هم انجام می‌شد. منتها در آن مصاحبه‌ها به جنبه‌های فنی و تخصصی هم پرداخته می‌شد.

شهید بسطام خانی بجای من رفت که معبر بزند ...

 

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=5051
  • نویسنده : حاج عبادالله قنبری
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

01اسفند
عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی
محور جزایر مجنون در عملیات والفجر هشت

عملیات والفجر هشت به روایت حاج حسن نسیمی

29بهمن
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
روایتی از اعتقادات فرماندهان شهید گردان تخریب

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

29بهمن
ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان
هدایا و نامه هایی که از پشت جبهه می آمد

ماجرای قرآن جیبی شهید حاج عبدالله نوریان

ثبت دیدگاه