• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شهید میرزازاده میخواست صواب کنم اما ...

دسته گلی که شهید رحمان میرزازاده به آب داد

  • کد خبر : 2413
دسته گلی که شهید رحمان میرزازاده به آب داد

شهید رحمان میرزازاده سپاهی بود. آن موقع که برای ثبت میدان مین به مریوان رفتیم و ثبت که تمام شد ، قرار شد که یک سری از میدان مین هایی که در منطقه بود را پاکسازی کنیم. تعداد زیادی از بچه های گردان بودیم و در میدان، مین ها را  یک جا جمع می کردیم […]

شهید رحمان میرزازاده سپاهی بود. آن موقع که برای ثبت میدان مین به مریوان رفتیم و ثبت که تمام شد ، قرار شد که یک سری از میدان مین هایی که در منطقه بود را پاکسازی کنیم.

تعداد زیادی از بچه های گردان بودیم و در میدان، مین ها را  یک جا جمع می کردیم و همه را یک جا منفجر می کردیم.

امکان بردن مین ها نبود و نمی خواستیم دست گروهکهای ضد انقلاب به این مین ها بخورد . به همین خاطر با منفجر کردن مین ها ، هم منطقه خنثی می شد و هم مین ها را منفجر می کردیم و دست گروهک ها نمی افتاد.

مسیر برای بردن مین ها هم صعب العبور بود و ما باید مین ها را بغل می کردیم و با خودمان حمل می کردیم و یک جا می گذاشتیم که عملا این امکان وجود نداشت .

آقا رحمان میرزازاده سه تا مین والمر یا تی ایکس پنجاه را بغل می کرد و با هم می برد . گاهی هم پایش پیچ می خورد و یکی از مین ها به پایین پرت می شد  و ما باید دو ساعت پایین می رفتیم و مین را پیدا می کردیم و بالا می آوردیم.

منطقه طوری بود که نمی شد از یک مین هم گذشت . اگر ضد انقلاب ان مین را پیدا می کرد همان را جلوی خودمان می کاشت وکلی تلفات می دادیم . به همین خاطر مجبور بودیم که پایین برویم و مین ها را بالا بیاریم . یکی ، دوبار خودش را فرستادیم. رحمان وقتی مین را از پایین پیدا می کرد و به سختی بالا می آورد دوباره هم شروع می کرد و چند مین را با هم بغل می کرد . هر چه که می گفتیم یکی یکی ببر تا پایین نیفتد به حرفمان گوش نمی داد. در واقع ایشان می خواست کمک کند که بچه ها کمتر بیایند و بروند. اما این اتفاق هم می افتاد و کار ما دو برابر بیشتر می شد…

عملیات کربلای پنج به روایت حاج اسماعیل گوهری
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=2413
  • نویسنده : حاج ناصر اسماعیل یزدی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

23مرداد
لطف شهید سید محمد زینال حسینی فقط شامل برادرش شد
25فروردین
شهدای هفت تن آل صفا به روایت روحانی گردان تخریب
سلام بر بدن هایی که پاره پاره شدند

شهدای هفت تن آل صفا به روایت روحانی گردان تخریب

17فروردین
عملیات کربلای پنج به روایت حاج اسماعیل گوهری
دست شفاعت و اخوت با شهید سید محمد زینال حسینی

عملیات کربلای پنج به روایت حاج اسماعیل گوهری

ثبت دیدگاه