• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امروز فرمانده واحد جبهه ی فرهنگی چه کسی هست ؟

حاج قاسمِ جبهه ی فرهنگی رو میشناسید؟

  • کد خبر : 5245
حاج قاسمِ جبهه ی فرهنگی رو میشناسید؟

سلام خدمت همه عزیزان مقدمه به نظرم اومد چند مطلبی رو لازمه با مخاطبین بزرگوار کانال خالدین در میون بگذاریم . البته این مطالبی که ایشالا قصد داریم مطرح کنیم ، بیشتر موضوع هایی برای فکر کردنه . در واقع خواهشم اینه که منت بگذارید و نظرتون رو بفرمایید تا همفکری کنیم و به راه […]

سلام خدمت همه عزیزان

مقدمه
به نظرم اومد چند مطلبی رو لازمه با مخاطبین بزرگوار کانال خالدین در میون بگذاریم . البته این مطالبی که ایشالا قصد داریم مطرح کنیم ، بیشتر موضوع هایی برای فکر کردنه . در واقع خواهشم اینه که منت بگذارید و نظرتون رو بفرمایید تا همفکری کنیم و به راه حل برسیم .

حاج قاسمِ جبهه ی فرهنگی رو میشناسید؟

با یک جست و جوی ساده متوجه میشیم در مقابل تهاجم گسترده و یکپارچه ی فرهنگی به مردم مظلوم ما و بمباران های عقیدتی که جوان های ما رو هدف گرفته ، گروه ها و ظرفیت های فراوانی هم وجود داره که خالدین -اگر به حساب بیاد- کوچکترینشونه . اما این جبهه های مقاومت فرهنگی و این پایگاه های پر استعداد ، یک ضعف مهم دارن و اون نداشتن یک فرماندهی واحده . بطور مثال تصور کنید هزار تانک مسلح وارد میدان جنگ بشن اما بدون فرماندهی واحد ، اما در مقابل ، یک گردان پیاده با فرماندهی واحد وجود داشته باشه . کدوم یک پیروز میدان هستن ؟؟؟!!!

امروز فرمانده واحد جبهه ی فرهنگی چه کسی هست ؟ شما میشناسید ؟ اصلا چه شخصی میتونه این فرماندهی رو به عهده بگیره ؟ چطور میشه شخص توانمند برای این وظیفه ی خطیر رو شناسایی کرد ؟

مجموعه های مختلفی که امروز در کشور ما فعال هستند معمولا توانایی های محدودی دارن و اکثرا تخصص هاشون به یک رشته ی فرهنگی خلاصه میشه . بعضی در زمینه دفاع مقدس فعالن و بصورت تخصصی فعالیت دارن ، بعضی در زمینه های قرآنی و دینی ، بعضی در زمینه هایی مثل حوزه کودک فعالن و … . اما بدلیل عدم نقش آفرینیِ حاج قاسمِ جبهه فرهنگی ، این رود های پراز آب ، پشت یک سدّ ، جمع نشدن و فعالیت هاشون منسجم و هدفمند نیست …. . جالب اینه که قریب به اتفاق این مجموعه ها ، نیاز به قرار گرفتن تحت فرماندهی فرمانده واحد رو حس کردن .

افرادی و مجموعه هایی هستن که علی رغم تقاضاها ، این مسئولیت رو نمیپذیرن ، اکثرا تواضع میکنن و بخاطر تقوایی که در وجود عزیزشون حاکمه ، مسئولیت نمیپذیرن . در مقابل مجموعه های دولتی و غیردولتی محترمی هم هستن که اعلام آمادگی کردن برای پذیرش این مسئولیت و بعضا اقداماتی برای ساماندهی و فرماندهی انجام دادن و گاهی هم متاسفانه اقداماتی کردن که به نظر جای تامل بیشتری داره .
بنده بنا به تجربیاتی که در صحبت با بعضی از این عزیزان داشتم عرض میکنم استدلال اکثر این مجموعه ها این هست که ابتدا اهمیت حوزه ی تخصصی خودشون رو بیان میکنن و بعد لزوم انسجام کار های فرهنگی رو مطرح میکنن و بعد بحث رو به این نتییجه میرسونن که این مجموعه ی ما یا شخص ما باید این مسئولیت رو بعهده بگیریم .

ضمن احترامی که بنده برای تمام رزمنده های حوزه های انقلابی -بالاخص فرهنگی- قائلم ، اما مهم ترین دلیل برای عدم تحقق مسئله رو یک جمله میدونم . حاج قاسمِ جبهه ی فرهنگی که نگاه جامعی به همه ی حوزه ها داشته باشه و مصداق (کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم) باشه ، یعنی بدون دعوت زبانی ، مجموعه ها رو در یک جبهه جمع و ساماندهی کنه ، هنوز پا به میدون نگذاشته …

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=5245
  • نویسنده : گروه تحقیقاتی خالدین
  • منبع : خالدین

برچسب ها

خاطرات مشابه

ثبت دیدگاه