• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به یاری و مدد شهداء

اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت خالدین

  • کد خبر : 2678
اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت خالدین

بنام خدا این پست در حال تکمیل است . یکی از اهداف بلند مدتی که گروه خالدین دنبال میکند موضوع مقابله با تحریف دفاع مقدس است . متاسفانه سانسور هایی که بعضی دوستان ناآگاه در خصوص واقعیات جبهه ی حق اجرا کرده اند موجب شده است که تصویری غیر واقعی و توهمی درباره ی شهدا […]

بنام خدا

این پست در حال تکمیل است .

یکی از اهداف بلند مدتی که گروه خالدین دنبال میکند موضوع مقابله با تحریف دفاع مقدس است . متاسفانه سانسور هایی که بعضی دوستان ناآگاه در خصوص واقعیات جبهه ی حق اجرا کرده اند موجب شده است که تصویری غیر واقعی و توهمی درباره ی شهدا و دفاع مقدس و فضای مربوط به این برهه در ذهن عموم مردم شکل بگیرید . شاید همه ی ما بارها این جمله را شنیدیم که شهدا فرشتگانی بودند که آمدند و زندگی کردند و شهید شدند و دیگر تکرار نخواهند شد .

این اشتباه فکری گاهی نشات گرفته از اغراق هایی است که درباره ی شهدا صورت گرفته و گاهی نیز نتیجه ی تصویری است که با بیان یک وجه از زندگی این عزیزان بیان شده است . بدون تردید اینچنین نیست و شهداء به عنوان کسانی که به درجات والا رسیده اند ، صاحبان حرکتی هستند که طی سالها پیموده اند و به این درجات رسیده اند . در شرایط زندگی مثل همه ی انسان ها بوده اند و صاحب نفس اماره و لوامه هم بوده اند و خطاهایی داشته اند و نقاط عطفی هم داشته اند .

یکی از وظایفی که علیرغم مخالفت ها برای خود قائل هستیم بازتاب تمام ابعاد یک واقعه یا یک شخصیت است طوری که هم نقاط ضعف مشخص و نمایان باشد و نقاط مثبت و همچنین نقاط عطف . چرا که ما این حرکت را مقدس میدانیم و میکوشیم فرهنگ این حرکت را با محوریت باورپذیر کردن امکان حرکت به سمت کمال و نمایش احوال کسانی که این مسیر را پیموده اند ترویج کنیم .

به همین منظور هنگام برخورد با نقاط منفی زندگی شهدا یا نکات منفی وقایع دفاع مقدس ضمن تلاش برای انعکاس واقعیت ، از سانسور و برخورد سلیقه ای با مسائل نیز به شدت پرهیز خواهیم نمود .

بدون تردید روایت کردن یک خطا و اشتباه از یک شخصیت به معنای زیر سوال بردن تمام افعال و ویژگی های آن شخصیت نیست و در عین حال روایت کردن یک حماسه ای که یک شخصیت آفریده است به معنای زندگی سراسر حماسه ی ایشان نیست . گروه خالدین تلاش مینماید برای بیان تمام واقعیت در حد توان ابعاد مختلف شخصیت شهدا را منعکس نماید .

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=2678
  • نویسنده : گروه تحقیقاتی خالدین
  • منبع : خالدین

برچسب ها

خاطرات مشابه

ثبت دیدگاه

  1. بزرگ ترین اتفاقی که در زندگی م افتاد آشنا شدم با خالدین خدا خیرتون بده عزیزان