• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شهید عبدالعلی روشنی

حماسه ساز روز های سرد

  • کد خبر : 2130
حماسه ساز روز های سرد

من و شهید عبدالعلی روشنی ، قبل از عملیات بیت المقدس دو، تقریباً یکی دو ماه قبل از عملیات ، مامور شده بودیم به واحد اطلاعات . حاج مجید مطیعیان ما را مامور کرده بود به اطلاعات . یکی از دوستان به نام انصاری و من و یکی دیگر که اسمش یادم نیست برای شناسایی […]

من و شهید عبدالعلی روشنی ، قبل از عملیات بیت المقدس دو، تقریباً یکی دو ماه قبل از عملیات ، مامور شده بودیم به واحد اطلاعات . حاج مجید مطیعیان ما را مامور کرده بود به اطلاعات . یکی از دوستان به نام انصاری و من و یکی دیگر که اسمش یادم نیست برای شناسایی رفتیم . هوا سرد بود ، پاییز سال 66 بود و ما در ارتفاعات ماووت عراق رفته بودیم . تقریباً یک الی دو هفته به عملیات مانده بود که چند نفر دیگر از بچه های تخریب به ما  اضافه شدند . یکی از آنها شهید روشنی بود .

یک شب برای شناسایی می خواستیم به جلو برویم ، ماشین تویوتایی که داشتیم را سوار شدیم . 15 کیلومتر راه بود تا به رودخانه برسیم و در غاری برای شناسایی برویم . ماشین باید بدون نور و چراغ حرکت میکرد . بچه ها معمولا در این مسیر ، فیوز های ماشین ها را در می آوردند تا چراغ ماشین روشن نشود و دشمن ما را شناسایی نکند اما آن شب بچه ها نتوانستند فیوز های ماشین را قطع کنند .

هوا خیلی سرد بود . با اینکه دو دستکش و دو جوراب پوشیده بودیم اما خیلی سرد بود و هنوز سرمایش در تنم مانده است . وقتی ترمز می زدیم چراغ خطر ماشین روشن می شد و دشمن هم با هر سلاحی که داشت شلیک میکرد .

آنجا با آن سوز سرما ، شهید عبدالعلی روشنی یک مقداری گل درست کرد و روی چراغ ها مالید . چند تا از فرمانده گردان ها هم بودند . ما همدیگر را نگاه می کردیم و کسی جرآت نمی کرد دستکش خود را بیرون بیاورد و در آن سرما آب و گل را قاطی کند . همه به هم نگاه می کردیم . روشنی دستکش هایش را بیرون آورد و گل درست کرد و چراغ خطر عقب تویوتا را با گل پوشاند و حرکت کردیم.

سنگری درست کردیم که انگار می خواهیم دویست سال در آن بمانیم

می خواهم بگویم ایثار کردن شهید روشنی تا کجا بود و این ناهایت ایثار بود . فرمانده گردان بود و آرپیچی زن و برای خودش کسی بود اما فقط شهید روشنی این کار سخت را انجام داد .

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=2130
  • نویسنده : حاج حبیب ستوده
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه