• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
نحوه اعزام به جبهه و ورود به گردان تخریب

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج محمد غلامعلی

  • کد خبر : 3328
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج محمد غلامعلی

محمد غلام علی هستم  متولد سال 1342 ماه شهریور . اولین بار که تصمیم به حضور در جبهه  داشتم از نماز جمعه تهران شروع شد ، در آن زمان حجت اسلام آقای هادی غفاری قبل از خطبه ها سخنرانی داشتند  . فرمودند جنگ به این گونه است و هرکس آمادگی حضور در جنگ دارد ، […]

محمد غلام علی هستم  متولد سال 1342 ماه شهریور .

اولین بار که تصمیم به حضور در جبهه  داشتم از نماز جمعه تهران شروع شد ، در آن زمان حجت اسلام آقای هادی غفاری قبل از خطبه ها سخنرانی داشتند  . فرمودند جنگ به این گونه است و هرکس آمادگی حضور در جنگ دارد ، آمادگی تفنگ به دست گرفتن  دارد و هرکس که میتواند بیاید  ، فردا صبح به فلان آدرس مراجعه کند .

من هم کم سن و سال بودم ولی به آن مکانی که مشخص کرده بودند رفتم . صبح وقتی به آنجا رسیدم  ، دیدم در آنجا  جمعیت زیادی حاضر شدند و یک چیز عجیبی بود . همیشه یادم هست که  مردم درب خانه ها را باز گذاشته بودند و شلنگ ها را که بیرون آورده بودند که دیگران برای رفع حاجت و وضو از آب شلنگ ها استفاده کنند و خوراکی پخش می کردند .

من رفتم ثبت نام کنم ، من را ثبت نام نکردند و گفتند شما خیلی کم سن هستید . من شنیدم که میگفتند هر کس اینجا ثبت نام کرده است ساعت ۴ بیاید به ایستگاه راه آهن و آنجا سوار قطار شود . من هم میخواستم به ایستگاه راه آهن بروم ولی مادرم متوجه این داستان شده بود و به خاطر این جریان ناراحت شده بود . چون من کم سن بودم اجازه نداد من به جبهه بروم و من هم موفق نشدم به جبهه بروم .

من عضو بسیج مسجد موسی بن جعفر در خیابان آیت الله سعیدی بودم . یک بنده خداهایی با ماشین های سنگین از جبهه میرفتند بندر عباس و از آنجا به تهران می  آمدند و از تهران به شهرهای مختلف میرفتند و بار تحویل میدادند . در یکی از این ماجرا ها با این ماشین ها به عنوان همراه ، سوار ماشین شدم و آن ماشین به سمت دو کوهه حرکت کرد . ما را به پادگان دو کوهه بردند . آنجا یک دو کوهه جدید بود و یک دو کوهه قدیم بود که متعلق به ارتش بود یک مسجدی در آنجا بود . مارا به آن مسجد بردند و فردا کار ها که انجام شد ، مابه تهران برگشتیم .

گفت می خواهم دوره ی آموزشی ببینم و به جبهه بروم

ما خیلی درخواست دادیم  که بتوانیم در جبهه بمانیم که موافقت نشد . یک آقایی در آنجا بود که اهل اهواز بود و کار های تدارکاتی سپاه را انجام میداد . من خیلی با ایشان صحبت کردم و فرمودند که من حالا تلاشم را می کنم ولی به این شرط که در انبار مهمات بمانید و بار جا به جا کنید . پیشنهادش را قبول کردم چون دوست داشتم در جبهه بمانم. کامیون ها بار می بردند . من هم شیطون بودم و راه رفتن به منطقه را یاد گرفته بودم  .

{عملیات فتح المبین} که شروع شد ، من هنوز نه کارتی داشتم ونه برگه اعزامی  و نه مشخصاتی و نه هیچ چیز دیگری .

بعد از عملیات فتح المبین به تهران برگشتم رفتم و کار هایم را از پایگاه مالک اشتر تهران شروع کردم و رفتم به  تیپ حضرت رسول . در آن زمان تیپ حضرت رسول به لشکر تبدیل نشده بود . من ثبت نام کردم و به آنجا اعزام شدم حتی در آن موقع من دوره هم ندیده بودم . منظور از دوره ، دوره های نظامی است که در گردان امام حسین انجام می شد .

در پایان من به تیپ حضرت رسول رفتم و در آنجا شهید وزوائی ، شهید موحد ، شهید حسین خانی و دوستان قدیمی که من اسامی آنها را در خاطرم نیست درآن گردان  بودند .  آنجا هم چون خیلی کم سن بودم یادم هست که مرا بردند در گروهان  و گفتند که من باید پیک برای پیغام بردن بشوم . در خاطرم هست که حاج علی موحد به من فرمودند:《 تو پیک گردان شو.》پیک گردان خالی بود ولی من در پیک گردان نماندم . به دارخوین  رفتیم و درآنجا مستقر شدیم .

ما که می‌گوییم که ما شیعه حضرت امیر (ع) هستیم
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=3328
  • نویسنده : حاج محمد غلامعلی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه