• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
گفت و گوی حاج حسن کسبی و حاج رسول فیروزبخت

این حاجیه کیه که این جاست؟ سواد هم داره ؟

  • کد خبر : 2509
این حاجیه کیه که این جاست؟  سواد هم داره ؟

در قلاجه بودیم قبل از کربلای یک ، تازه به گردان آمده بود. شهید حاج رسول فیروزبحت هم آنجا بود . مدتی قبل سر یک ماجرایی عذرش را از گردان خواسته بودند. آن ماجرا هم چیز خاصی نبود. یک شوخی کرده بود و بعضی ها را اذیت کرده بود.  دلخور شده بود و رفته بود […]

در قلاجه بودیم قبل از کربلای یک ، تازه به گردان آمده بود. شهید حاج رسول فیروزبحت هم آنجا بود . مدتی قبل سر یک ماجرایی عذرش را از گردان خواسته بودند. آن ماجرا هم چیز خاصی نبود. یک شوخی کرده بود و بعضی ها را اذیت کرده بود.  دلخور شده بود و رفته بود و دوباره برگشته بود. بعد از آن ماجرا تازه به قلاجه آمده بود. با حسن کسبی رفیق بود. چهار تا کانکس حمام کنار هم بود. نوبت می گرفتیم و به حمام می رفتیم. من در حمام بودم که کسبی و فیروزبخت با هم صحبت می کردند و من صدایشان را می شنیدم.

به کسبی گفت که این حاجیه کیه که این جاست. کسبی گفت: آقای تاج آبادی است. پرسید سواد هم دارد. کسبی جواب داد بله سواد هم دارد. گفت: جامع المقدمات خوانده است. گفت: بله خوانده است. فیروزبخت گفت: فکر نکنم خوانده باشد. گفت : چقدر سواد دارد. کسبی گفت : به اندازه شیخ حسین انصاریان . آن ها نمی دانستند که من حرف هایشان را می شنوم. بعداً که آشنا شدیم. شوخی می کرد و می گفت: شما سواد دارید؟ و این ماجرای آن بود .

عملیات سید الشهداء علیه السلام به روایت حاج ابراهیم قاسمی
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=2509
  • نویسنده : حجه الاسلام حاج مسعود تاج آبادی
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

20تیر
ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان
شیوه ی فرماندهی فرمانده گردان تخریب اینگونه بود

ماموریت دونفره با شهید حاج عبدالله نوریان

17تیر
راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری
این خاطره ای بود که من در بدو ورودم از حاج عبدالله داشتم

راوی و رزمنده دفاع مقدس حاج مجید بختیاری

ثبت دیدگاه