• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیام امام خامنه ای به ملت شریف افغان

نگذاريد ميليونها مردم محروم افغانستان ، اينگونه قرباني فتنه‌ي طالبان شوند

  • کد خبر : 1268
نگذاريد ميليونها مردم محروم افغانستان ، اينگونه قرباني فتنه‌ي طالبان شوند

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در رابطه با جنايات اخير در افغانستان مظلوم به دست قشون ظالم و سنگدل طالبان، امروز پيام بسيار مهمي صادر فرمودند. متن پيام مقام معظم رهبري بدين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون خبرهاي تلخ و تكان دهنده‌ئي كه پياپي از […]

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در رابطه با جنايات اخير در افغانستان مظلوم به دست قشون ظالم و سنگدل طالبان، امروز پيام بسيار مهمي صادر فرمودند.
متن پيام مقام معظم رهبري بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون

خبرهاي تلخ و تكان دهنده‌ئي كه پياپي از افغانستان خونين و مظلوم ميرسد، دل هر مسلمان غيور، بلكه هر انسان آزاده‌ئي را از غم جانكاه لبريز ميكند و تكليفي بزرگ بر دوش او ميگذارد.
جناياتي كه اندكي پيش از اين در شهر مزار شريف به دست قشون ظالم و سنگدل طالبان اتفاق افتاده، يعني كشتار وسيع مردم غير نظامي و به شهادت رسانيدن جوانان پاك و مؤمن ايراني كه در مشاغل سياسي و خبري به انجام وظيفه مشغول بودند، در نوع خود فاجعه‌ئي بي‌نظير بود كه بايد دولتها و ملتهاي مسلمان را به حركتي جدي در برابر اين قوم متعصب و وحشي و بيگانه از تعاليم نوراني اسلام و بيخبر از قوانين عمومي جهان، بر مي‌انگيخت. اكنون آنچه در مركز افغانستان و در مناطق هزاره نشين استان باميان شروع شده، بنا به خبرهايي كه ميرسد، بمراتب و‌حشتناكتر از جنايتهاي گذشته است.
اين قتل عام حقيقي مردمي است كه با وجود فقر و محروميت و محاصره‌ي طولاني توانسته‌اند شجاعانه از شرف و حيثيت خود دفاع كنند، مردمي كه در دوران اشغال ارتش شوروي سابق، پايمردي درخشاني نشان داده و شهداي زيادي را تقديم نجات افغانستان كرده‌اند. اكنون مردم شهرهاي اين منطقه به جرم تسليم نشدن در برابر قشون مزدور طالبان، محكوم به قتل و غارت و اسارت‌اند. شنيده شد كه رؤساي طالبان، خون آنها را مباح كرده و هر پسر بزرگتر از هفت سال را محكوم به قتل دانسته‌اند. و شنيده شد كه هواپيماهاي ارتش پاكستان نيز در قتل و ويراني باميان شركت داشته‌اند.
آيا اين سبعيت و خونخواري نسبت به اين مردم مظلوم به چه جرمي است؟ آيا به جرم جانفشاني‌هاي آنها در راه استقلال افغانستان است؟ آيا به جرم تسليم نشدن در برابر توطئه‌ي طراحي شده از سوي كمپاني‌هاي نفت و گاز آمريكائي است كه با دست اندركاري بعضي از نظاميان كشور پاكستان به شكل فتنه‌ي طالبان بروز كرد؟
آيا به جرم تمسك مردم اين منطقه به ذيل ولايت اهل بيت پيامبر عليهم السلام است؟آيا تعصبات مذهبي و قومي است كه چنين وحشگيري و تطاولي را نسبت به مردم پاكنهاد هزاره مباح كرده است؟ اكنون ملت ايران بر اثر داغ بزرگ شهادت مظلومانه‌ي جوانان خود در مزار شريف و بخاطر نا امن كردن مرزهاي شرقي كشور و بخاطر خون بنا‌حق ريخته‌ي مردم مظلوم باميان و مزار شريف با دلي مالامال از درد و خشم، بيصبرانه منتظر تصميم گيري مسؤولان كشور است.
اينجانب از همه‌ي دولتهاي مسلمان، از همه‌ي علماي مسؤول و متعهد جهان اسلام، از همه‌ي آزادگان و دلسوزان امت اسلامي، براي مظلومان هزاره و ديگر اقوام مظلوم افغانستان استمداد ميكنم، از مردم مؤمن پاكستان كه قسمتي از ارتش آن در خدمت به كمپانيهاي نفتي، بر سر زن و مرد كودك باميان بمب و آتش ميريزد، استمداد ميكنم. نگذاريد ميليونها مردم محروم افغانستان ، اينگونه قرباني فتنه‌ي طالبان شوند، نگذاريد جنگ مذهبي با خونريزي اين گروه غافل و متحجر و سنگدل، در افغانستان و خداي نخواسته در نقاط ديگر دنياي اسلام ريشه بگيرد. نگذاريد آن بخش از ارتش پاكستان كه بذر نا آرامي را در منطقه ميپاشد، به آتش افروزي خود ادامه دهد. نگذاريد كمپانيهاي نفتي آمريكائي، منافع پست و حقير خود در افغانستان و آسياي ميانه را ببهاي خون دهها هزار مسلمان به چنگ آورند.
اينجانب به كمك خداوند و با همكاري و همدلي مسؤولان كشور، تاكنون از برافروخته شدن آتشي در اين منطقه كه به آساني قابل اطفاء نيست، جلوگيري كرده‌ام، ولي همه بايد بدانند كه خطر، بسي بزرگ و فراگير و بسي نزديك است، و جز با وادار كردن ارتش پاكستان به عدم دخالت در افغانستان و وادار كردن رؤساي گروه طالبان به انقياد در برابر منطق عقل سليم و رها كردن كارهاي فاجعه آفرين و جبران خطاهاي گذشته، نمي‌توان از آن اجتناب كرد.
به جوانان و مظلومان سلحشور هزاره و ديگر اقوام مظلوم افغاني هم عرض ميكنم: عزيزان! اينجانب با دلي پر خون و چشمي اشكبار، حوادث تلخ و امتحانهاي دشواري را كه شما در اين اوقات ميگذرانيد، با دقت دنبال ميكنم و رنجهاي شما را با همه‌ي وجود احساس ميكنم. به خداي بزرگ توكل كنيد، و از او مدد بجوئيد، و شجاعانه در برابر درنده خويان، ايستادگي نمائيد و به وعده‌ي الهي اميد داشته باشيدكه: سيجعل الله بعد عسر يسرا.. انشاء الله به كمك الهي بر دشمنان عنود خود پيروز ميگرديد و با استقامت و دلاوري‌ئي كه همه شما را بدان مي شناسند، بيني خصم از خدا بيخبر را بخاك خواهيد ماليد.
فرج الله عنكم و عنا بمحمد و آله

یک نسل‏کشی قومی که از تاریخ معاصر پاک شده است

سيد علي خامنه اي ۲۳/۰۶/۷۷

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=1268
  • منبع : وبسایت رسمی امام خامنه ای

خاطرات مشابه

10فروردین
شما بگوئید بروند بجنگند ، تجهیزات را خدا میرساند
برخورد امام امام خمینی با گزارش کمبود تجهیزات

شما بگوئید بروند بجنگند ، تجهیزات را خدا میرساند

04آبان
شهداء مصداق ( صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین ) هستند
ما باید بتوانیم این روحیه را در همه گسترش بدهیم که بِایستند

شهداء مصداق ( صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین ) هستند

ثبت دیدگاه