• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
گزیده سخنرانی امام خمینی ره

در خارج نشسته اند ، شایعه سازی میکنند تا کشور را به حال اوّل برگردانند

  • کد خبر : 1978
در خارج نشسته اند ، شایعه سازی میکنند تا کشور را به حال اوّل برگردانند

امروز یکی از نقشه‌های بزرگ آنهایی که می‌خواهند این کشور را، همه اشیایش را ببرند وهمه خزاین ما را ببرند و از راه‌های دیگر مأیوس شده‌اند؛ شایعه است. شما در هرجا که بروید می‌بینید که یک شایعه‌ای درست کرده‌اند یا برای یک گروهی، یا برای یک اشخاصی. از هر طرف که می‌بینید، شایعه سازی فراوان […]

امروز یکی از نقشه‌های بزرگ آنهایی که می‌خواهند این کشور را، همه اشیایش را ببرند وهمه خزاین ما را ببرند و از راه‌های دیگر مأیوس شده‌اند؛ شایعه است. شما در هرجا که بروید می‌بینید که یک شایعه‌ای درست کرده‌اند یا برای یک گروهی، یا برای یک اشخاصی. از هر طرف که می‌بینید، شایعه سازی فراوان است. به حرف شایعه سازان گوش فرا ندهید. به حرف اشخاصی که از روی غرض و هوای نفس صحبت می‌کنند گوش فرا ندهید. شما خودتان با وجدان خودتان بنگرید. اگر گفتند که فلان قشر با شما دشمن است ببینید که این مطلب صحیح است یا غیر صحیح. صحت و غیر صحتش را از گفتار آن گروه، از کردار آن گروه، از نوشته‌های آنها باید استفاده کنید.
اگر کسی با شما توی دلش مخالفت کند که به شما ضرری نمی‌رساند، اما معنی‌ مخالفت به اینکه در عَلَن (1) گفته بشود که ما با قشر کذا مخالفیم، این شما خودتان باید حَکَم قرار بدهید خودتان را. اگر در بین ملت آمدند و گفتند فلان قشر از ارتش ما، ژاندارمری، پاسبانها پاسدارها و دیگر کسانی که در سر حدّات ما، در جبهه‌های ما مشغول فداکاری هستند، اینها سستی کردند یا خدای نخواسته خیانت، اینها حرفهای اشخاصی است که می‌خواهند بین شما و ارتش جدایی بیندازند. وجدان خودتان حَکَم باشد. اینهایی که دارند هر روز فداکاری می‌کنند و فدا می‌دهند، هر روز کشته می‌دهند، هر روز معلول می‌دهند، هر روز در جبهه‌ها خون می‌دهند، ما که در این کنار نشستیم و هیچ فداکاری خودمان نمی‌کنیم، فقط می‌گوییم و صحبت می‌کنیم، و با صحبتهای خودمان تفرقه بین جمعیتها می‌اندازیم، تفرقه می‌خواهیم بیندازیم بین ارتش و جناحهای دیگر، بین پاسداران و ارتش، اینها اشخاصی هستند که در خارج نشسته‌اند و فساد و شایعه سازی و این چیزها را آلت دست قرار داده‌اند برای اینکه این کشور را از این چیزی که هست به حال اوّل برگردانند. شما باید هیچ وقت به این صحبتها گوش نکنید، و همیشه در هر امری وجدان خودتان را حَکَم کنید، و اگر از کسی یا از کسانی تکذیب کرد، به تکذیب او فقط گوش نکنید و خودتان ببینید که اعمال او چیست. اگر اعمالش بد است، هرکس هم تعریف کند از او غلط است. اگر اعمالشان خوب است کسی که تکذیب کند از او، باز هم غلط است. انسان باید خودش نظر داشته باشد و همه قشرها و همه ملت و همه قوای نظامی و انتظامی و قوای مسلّحه و غیر نظامی باید خودش قضاوت بکند، گوش به حرف کسی ندهد. بی چون و چرا حرفی از کسی قبول نکند راجع به اینکه فلان قشر چطور است، فلان قشر چطور است. البته در همه قشرها اشخاص فاسد هستند و نفوذ کرده‌اند و می‌خواهند بین شماها اختلاف بیندازند، ونتیجه اختلاف را خودشان یا اربابانشان – که آن ابَرقدرت‌ها هستند – ببرند.
ما امروز دشمنهای زیاد داریم و بعدها هم این دشمنها هستند. شما آن سیلی که به ابَر قدرتها زدید، در طول تاریخ کسی نزده است. متوقع نباشید که آنها بنشینند و تماشاچی باشند. آنها مشغول فعالیت هستند. بتوانند، با قوای نظامی به ما حمله می‌کنند، نتوانند، با تبلیغات سوء در داخل کشورمان به ما حمله می‌کنند. اختلاف می‌اندازند بین اینها. از قراری که بعض رسانه‌ها نقل کرده‌اند، این بعض از این سران کشورهای اسلامی – که کشور، اسلامی است نه آن سر – در این کنفرانسی که در طایف داشتند، قرار دادند بعضی از اینها، البته نه همه آنها، بعضی از آنها گفته‌اند که ما باید در ایران بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنیم و کاری بکنیم که بعضی اینها، بعضی دیگر را بکشند تا اینکه این حکومت از بین برود.
برادران شیعه ما، برادران سُنّی ما، هوشیار باشید که اگر کسانی آمدند در بین شما و راجع به برادرانتان چیزی گفتند و راجع به شیعه‌ها پیش شما، راجع به سُنّیها پیش دیگران چیزی گفتند، بدانید این همان نقشه کنفرانس است؛ یعنی همان مطلبی است که بعضی از این سران بسیار فاسد، بعضی از دولتها، آنهایند که این نقشه را دارند انجام می‌دهند. بیدار باشید و این نقشه را، این نقشه شیطانی را خنثی‌ کنید. شماها همه با هم برادر هستید و قرآن کریم بین مسلمین عقد اخوَّت خوانده است، مؤمنین همه با هم برادر هستند. (1) برادر نباید گوش کند به حرف کسانی که بین او با برادر خودش می‌خواهد تفرقه بیندازد. بدانید که چنانچه یک همچو تفرقه‌ای خدای نخواسته باشد، این به سود نه شیعه تمام می‌شود و نه سُنّی، بلکه به سود کفار تمام می‌شود، آنهایی که اسلام را می‌خواهند زیرپا بگذارند به سود آنها تمام می‌شود.

لُبّ شهادت این است که یک انسانی ناگهان از درجات عالیه‌ی الهی سر در آورد
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=1978
  • نویسنده : امام روح الله موسوی خمینی
  • منبع : صحیفه امام خمینی

ثبت دیدگاه