• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
من نمیخواهم عمرم را در راه های بی ارزش تلف کنم

پسرک فلافل فروشی که مدافع حرم امام هادی علیه السلام شد

  • کد خبر : 5589
پسرک فلافل فروشی که مدافع حرم امام هادی علیه السلام شد

سال هزار و سیصد و شصت و هفت ، درست در شب شهادت امام هادی علیه السلام پسربچه ای به دنیا آمد که نامش را هادی گذاشتند . محمد هادی ذوالفقاری دلسپرده ی امام هادی علیه السلام بود و تحت الطاف الهی به جایی رسید که سالها بعد در دفاع از حریم امام هادی علیه […]

سال هزار و سیصد و شصت و هفت ، درست در شب شهادت امام هادی علیه السلام پسربچه ای به دنیا آمد که نامش را هادی گذاشتند . محمد هادی ذوالفقاری دلسپرده ی امام هادی علیه السلام بود و تحت الطاف الهی به جایی رسید که سالها بعد در دفاع از حریم امام هادی علیه السلام در سامراء به شهادت رسید .

در اوایل نوجوانی به واسطه ی یک دوست ، با شهدای دفاع مقدس آشنا شد . رفیق شهیدی برای خودش انتخاب کرده بود که با او مو نمیزد . علاقه ی محمد هادی ذوالفقاری به شهید ابراهیم هادی زبانزد شده بود . هادی ، ظاهر و باطن خودش را شبیه شهید ابراهیم هادی کرده بود . دوستانش که شباهت هادی و رفیق شهیدش را میدیدند ، میگفتند آیا این شباهت اتفاقیست ؟

محمد هادی ذوالفقاری در ایام نوجوانی اش مهارت ها و حرفه های گوناگونی را یاد گرفته بود . از فلافل فروشی گرفته تا حرفه ی لوله کشی ساختمان .

هر وقت صحبت از کار و کسب درامد و آینده نگری و پیشرفت های مادی میشد ، هادی با یک جمله پاسخ همه را میداد . میگفت : من نمیخواهم عمرم را در راه های بی ارزش تلف کنم . احساس میکنم اینطوری عمرم تلف میشه .

در آخر هم راهی جز طلبگی ، آن هم در نجف اشرف پاسخگوی غوغای درونش نشد . نجف اشرف را مانند خانه ی پدری میدانست . در نجف به دنبال خانه های فقرا و نیازمندان میگشت و برایشان ، رایگان ، لوله کشی میکرد . این اخلاق را از رفیق شهیدش ، ابراهیم هادی یاد گرفته بود .

قرآن جیبی سردار هویزه ، شهید سید حسین علم الهدی

اخلاص او زبانزد همه ی رفقا بود اما اگر کسی از او تعریف می کرد ، خیلی بدش می آمد . وقتی شخصی از زحمات او تشکر می کرد ، می گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد … . یعنی ما کاری نکرده ایم. همه کاره خداست و همه کارها برای خداست. حال و هوا و خواسته‌های هادی مثل جوانان هم‌سن و سالش نبود .

هادی طلبه ی جوانی بود که با شنیدن خبر حمله ی داعش به عراق و سقوط یکی پس از دیگری شهر ها و استان ها ، برای دفاع از حرم امام هادی علیه السلام ، عازم سامرا شد .

وصیت کرده بود پیکر مطهرش را پس از شهادت به وادی السلامِ نجف ببرند . همینطور هم شد . بعد از شهادت ، پیکر شهید هادی ذوالفقاری را در قم ، مشهد ، کربلا و نجف طواف دادند و در نهایت در قبرستان وادی السلام نجف به خاک سپردند .

امروز مزار شهید محمد هادی ذوالفقاری محل زیارت جوانان عاشق و دلدادگان شهداست . آری با این ستارگان میشود راه را پیدا کرد و با اقتدا به ایشان میشود راه را پیمود .

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=5589
  • نویسنده : گروه تحقیقاتی خالدین
  • منبع : خالدین

خاطرات مشابه

21خرداد
دستگیری قاچاقچی ها در ایام اوجگیری فتنه 88
ساعات پایانی شب بود که کار ما آغاز شد

دستگیری قاچاقچی ها در ایام اوجگیری فتنه 88

09خرداد
در جواب تشکر دیگران میگفت خرّمشهر را خدا آزاد کرد
همیشه از خودم میپرسیدم آیا این همه شباهت اتفاقی است ؟

در جواب تشکر دیگران میگفت خرّمشهر را خدا آزاد کرد

ثبت دیدگاه