• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
هرچه داشت نتیجه ی ارتباط با امام زمان عج بود

پای پیاده تا منزل یار (عج)

  • کد خبر : 5431
پای پیاده تا منزل یار (عج)

امام علی علیه السلام در بیان صفات یکی از دوستانش میفرماید : در گذشته برادری داشتم در راه خدا که دنیا در برابر دیدگان او کوچک بود و … امام علیه السلام ، کوچک دیدن دنیا را یکی از صفات برجسته ی این دوست خود میداند . اگر بخواهیم مصطفی را در یک جمله تعریف […]

امام علی علیه السلام در بیان صفات یکی از دوستانش میفرماید : در گذشته برادری داشتم در راه خدا که دنیا در برابر دیدگان او کوچک بود و …

امام علیه السلام ، کوچک دیدن دنیا را یکی از صفات برجسته ی این دوست خود میداند . اگر بخواهیم مصطفی را در یک جمله تعریف کنیم مصداق این کلام مولایش بود : دنیا در برابر دیدگانش کوچک بود . آنچه برای او مهم به شمار می آمد ، عمل به تکلیف و انجام دستورات خداوند بود .

وقتی وارد قم شد عشق به وجود مبارک آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ار را به جمکران میکشاند . عصر سه شنبه از قم حرکت میکرد . آن هم با پای پیاده! همه ی هفته برنامه ی او این بود . پیاده رفتن به منزل یار .

عاشقانه میرفت به سمت مسجد جمکران . جای جای این مسجد با صفا یاد و خاطره ی اشک و ناله های مصطفی را در خود حفظ کرده . در طول هفته هم هرکاه دچار خستگی روحی میشد ، راه درمان خود را میدانست . مسجد جمکران در او تغییر روحی ایجاد میکرد . فراموش نمیکنم . یک بار با دوستان صحبت کرد و گفت : میخواهم هر سه شنبه با ای پیاده به جمکران بروم .

عده ای این کار را بی فایده خواندند . عهده ای او را تشویق کردند و گفتند : همراهت هستیم . اما چند هفته بعد آن ها هم سرد شدند و دیگر ادامه ندادند . اما مصطفی ثابت و استوار هر هفته با پای پیاده عازم جمکران میشد . گریه ها و نماز ها ی خالصانه ی آقا مصطفی در جمکران تا مدت ها روح معنوی او را تقویت میکرد . در راه اشک میریخت ، ناله میکرد ، آقا را صدا میزد و یقینا جواب میگرفت .

شبی که حاج قاسم روی سیم خار دار خوابید

به اعتقاد بسیاری از دوستان ، مصطفی به هر کجا که رسید نتیجه ی همین توسلات جمکران بود . این توسل به امام زمان فقط مربوط به جمکران نبود . مصطفی هرکجا که بود آنجا را حمکران میکرد . توسل به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف فقط مربوط به جمکران نبود ، مصطفی هرکجا که بود آنجا را جمکران میکرد . توسل به اما زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را هیچگاه ترک نمیکرد . حسینیه ی شهرک دارخوئین شاهد نجواهای عاشقانه ی اوست . آنجا که ناله میزد :

یابن الحسن کجایی     آقا چرا نیایی

در کردستان ، در منطقه ی جنوب و در عملیات های مختلف با توسل به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، پیروزی های بزرگی را تصیب رزمندگان کرد . او هرچه داشت نتیجه ی ارتباط معنوی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود

لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=5431
  • نویسنده : یکی از علمای حوزه علمیه حقانی
  • منبع : کتاب زندگی نامه شهید مصطفی ردانی پور

خاطرات مشابه

05خرداد
نمیدانم الان بروم به حوزه یا بعد از دیپلم
رویای عجیب شهید مصطفی ردانی پور

نمیدانم الان بروم به حوزه یا بعد از دیپلم

23دی
اگر برای خدا کار میکنید ، گفتن ندارد
روایتی از شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشگر امام حسین علیه السلام

اگر برای خدا کار میکنید ، گفتن ندارد

29اردیبهشت
شما کجا و اینجا کجا ؟
شهید ولی الله چترایی

شما کجا و اینجا کجا ؟

ثبت دیدگاه