• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
آخرین نامه ای که صد هزار نفر از مردم هیروشیما دریافت کردند

بمب های بشردوست آمریکا چشم ندارند

  • کد خبر : 5717
بمب های بشردوست آمریکا چشم ندارند

در روز‌های پیش از بمباران اتمی هیروشیما، نیروی هوایی ایالات متحده بیش از ۵ میلیون اعلامیه کاغذی حاوی هشدار‌هایی در مورد بمباران بر فراز شهر‌های ژاپن رها کرد. این پیام هر ۱۵ دقیقه یکبار نیز از طریق رادیو توسط یک ایستگاه رادیویی آمریکایی پخش می‌شد. در این پیام چنین آمده بود: این شهر‌ها حاوی تاسیسات […]

در روز‌های پیش از بمباران اتمی هیروشیما، نیروی هوایی ایالات متحده بیش از ۵ میلیون اعلامیه کاغذی حاوی هشدار‌هایی در مورد بمباران بر فراز شهر‌های ژاپن رها کرد. این پیام هر ۱۵ دقیقه یکبار نیز از طریق رادیو توسط یک ایستگاه رادیویی آمریکایی پخش می‌شد. در این پیام چنین آمده بود:

این شهر‌ها حاوی تاسیسات و کارگاه‌ها یا کارخانجات نظامی هستند که کالا‌های نظامی تولید می‌کنند. ما تصمیم گرفته ایم تمامی ابزار‌های جمیع نظامی که برای به درازا کشاندن این جنگ بی فایده استفاده می‌کنند را نابود کنیم. اما متاسفانه بمب‌ها چشم ندارند و به همین خاطر، بنا بر سیاست‌های بشردوستانه آمریکا، نیروی هوایی آمریکا، که نمی‌خواهد به مردم بیگناه صدمه بزند، اکنون به شما هشدار می‌دهد تا این شهر‌هایی که نام بردیم را تخلیه کرده و جانتان را نجات دهید. آمریکا با مردم ژاپن نمی‌جنگد بلکه با گروه ارتشی که مردم ژاپن را به بردگی گرفته اند می‌جنگد.

شاید هم خودِ خدا باشم
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=5717

برچسب ها

خاطرات مشابه

ثبت دیدگاه

با گروه تحقیقاتی خالدین همراه شوید

سلام!
من پژوهشگر فرهنگ ایثار و شهادت و تاریخ معاصر هستم...

هر روز از شهدای دفاع مقدس ، شهدای دفاع از حرم و شهدای امنیت و اقتدار، ببینید وبخوانید و بشنوید ...

کانال خالدین، یک آغاز برای شروع رفاقت با شهداست...

هر روز از شهدا ببینید و بخوانید و لذت ببرید

برنامه غذایی

رایگان

برای شما!

متشکرم!