• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به روایت فرزند شهید

روزی که امام ، خبر شهادت سید علی را دادند

  • کد خبر : 1082
روزی که امام ، خبر شهادت سید علی را دادند

یاد دارم زمانی که در تهران و مدرسه ی رفاه خدمت امام رسیدیم، ایشان دو برادر کوچک تر من را -یکی هفت ماهه و دیگری دوساله- روی پاهای خودشان نشاندند و ما را مورد تفقد و مهربانی قرار دادند. ایشان پس از کمی مقدمه چینی خبر شهادت پدر را به ما دادند. بعد از شنیدن […]

یاد دارم زمانی که در تهران و مدرسه ی رفاه خدمت امام رسیدیم، ایشان دو برادر کوچک تر من را -یکی هفت ماهه و دیگری دوساله- روی پاهای خودشان نشاندند و ما را مورد تفقد و مهربانی قرار دادند. ایشان پس از کمی مقدمه چینی خبر شهادت پدر را به ما دادند. بعد از شنیدن خبر شهادت پدر، مادرم طبیعتاً بسیار دگرگون و ناراحت شدند. حضرت امام هم برای مادر ما از حضرت زینب سلام الله علیها و صبر ایشان مثال زدند و او را به صبر و بردباری نصیحت فرمودند. سپس برای ما دعا کردند و من هنوز هم که هنوز است، تأثیرات دعای امام را در زندگی خودم می بینم.

امام به مادرم فرمودند برای این که راحت تر باشید، به تهران بیایید. ما همگی در تهران متولد شده بودیم و بعدها در دوران مبارزات پدر به شهرهای مختلف رفته بودیم. به هر ترتیب ما به تهران آمدیم و بعد از آن در مناسبت های مختلف خدمت امام می رسیدیم و از رهنمودهای ایشان استفاده می کردیم. امام می فرمودند: همان شبی که این روحانی مبارز به شهادت رسید، خبر شهادتش را برای من تلگراف کردند و من به شدت از این موضوع ناراحت شدم و غصه خوردم که ما محروم ماندیم از نعمت بزرگی مانند شهید اندرزگو که تجربه های گرانبهایی در مبارزات داشت.

در دوران ریاست جمهوری و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هم بارها با ایشان دیدار کردیم. عکسی که حضرت آقا در آن حضور دارند، مربوط به سالگرد شهادت شهید اندرزگو در سال 1361 یا 1362 است که خدمت ایشان رسیدیم. در عکس، آن پیرمرد پدربزرگ پدری من است که همراه ما آمده بود.

شهید بهزاد صداقت
لینک کوتاه : https://khaledin.com/?p=1082
  • نویسنده : حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو
  • منبع : خبر فارسی

خاطرات مشابه

05شهریور
یکی از خاطراتی که رهبر معظم انقلاب برایم تعریف کردند، این بود

ثبت دیدگاه